Tips/Artiklar 

Här hittar du skötselråd av din kristallinredning, vanliga frågor, till läsning om glas/kristall.

Har du några tips vad vi kan ta upp här som du vill veta mer om, så maila/skriv gärna till oss!



 

FAQ

Frågor & svar

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna du som kund ställt/kan tänkas fråga om och svaren på dessa.

Har du andra frågor du välkommen att maila oss på info@crystalline.se, så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt.

 

1. Har ni öppet köp? 

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp/returrätt (istället för sedvanliga 14 dagar) från den dag du hämtat ut ditt paket. Läs mer i avsnittet: Villkor/Leverans.

 

2. Hur lång är leveranstiden?

Vår normala leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Alla kristalldesigner skyltade i e-butiken finns i lager och det går endast att genomföra beställning på designer som vi kan skicka ut omgående till dig som kund. Vi reserverar oss för snabb slutförsäljning då vi har en begränsad kollektion tillverkad.

Läs mer i avsnittet: Villkor/Leverans

 

3. Hur rengör man bäst kristalldesignerna man köpt?

Som med all kristall rengör/putsar du bäst av försiktigt med ljummet-varmt vatten med en aning handdiskmedel eller med det speciellt utvecklade rengöringsmedlet för kristall - Sparke Plenty. (Ej i diskmaskin). Vänligen läs mer om specifika skötselråd och rengöring av kristall under: Tips/Artiklar

 

4. Vad är K9/K5?

K5 eller MC: Oftast lite mer grovt slipad kristall som reflekterar ljuset mindre bra. 

K9 eller brilliant: Finare kristall, oftast helslipad som bryter ljuset mycket bra. (Alla våra designer har helslipade kristallprismor)

Armaturer, kandelabrar och mindre inredningsdekor är tillverkade i sk. brilliantkristall (K9) och vissa inslag som ljushållare för kandelabrar förekommer i mer lättarbetad MC-kristall (K5)

 

5. Varför kan man inte välja ombud att hämta ut paket ifrån, eller butik som är närmare?

Vi har i första hand avtal med DHL som väljer det närmaste bland sina egna paketombud. Vi är mån om dig som kund, så hör alltid av dig till vår kundservice genom att maila oss på: info@crystalline.se eller ring: +46 (0)63-510555 så söker vi efter passande lösningar med t. ex. PostNord eller fraktsättet hemleverans (DHL).

 

6. Hur går jag till väga vid reklamation?

Är en vara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår kundservice först så vi kan rätta till felet. Vid felaktiga varor skickas alltid ny vara kostnadsfritt till dig och Crystalline Sweden står för fraktkostnaden.

 

7. Hur handlar jag?

VAL AV VARA - Börja med att välja vara och eventuellt antal som du vill handla. Lägg din vara i varukorgen genom att klicka på "Lägg i varukorg". När varan lagts till i varukorgen ändras siffran vid varukorgen. Du kan fortsätta handla genom att lägga fler varor i varukorgen.

TILL KASSAN - Tryck "på kassa" knappen när du är nöjd med dina val och fyllt din varukorg. Knappen finns uppe i högra hörnet av sidan. I kassan kan du se vilka varor du lagt i korgen och vad de kostar. Vill du ändra antalet går det bra att göra det här med - eller + knapparna. Du kan också ta bort varor genom att trycka på krysset på raden för varan.

KONTROLLERA - Kontrollera att allt stämmer i din beställning. Fyll i dina personuppgifter. Enklast gör du det genom att ange ditt personnummer och trycka på "hämta adress". Då hämtas din folkbokföringsadress automatiskt. (Har du handlat med Klarna sedan tidigare finns dina uppgifter sparade hos dem och går fortare att hämta upp).  Innan du klickar på "Slutför ditt köp" behöver du läsa och acceptera Klarnas och våra köpvillkor. Dessa finner du alldeles nedanför denna knapp. (Handlar du som företag så väljer du detta i kassan och fyller i dina uppgifter).

SLUTFÖR KÖPET - Genomför din order genom att klicka på "Slutför köp". Genom att trycka på knappen godkänner du därmed våra och Klarnas köpvillkor.  Faktura (0 kr) är förvalt, men du kan enkelt byta till olika betalsätt i nästa steg. T.ex om du hellre vill dela upp din betalning, betala via internetbank eller med kort. När köpet är genomfört visas en kvittosida. Du får samtidigt en orderbekräftelse skickad till din e-post från oss. När vi sedan skickat iväg din beställning så får du via mail tillgång till ditt/dina kollinummer och samtidigt en bekräftelse att ditt paket är på väg!

 

8. Vad är Klarna Direkt och hur fungerar tjänsten? 

Nytt för 2017 - Du kan nu betala direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

Smarta funktioner på klarna.se:

På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar. Läs mer i avsnittet: om våra olika betalningsalternativ.

Kundservice

Välkommen att kontakta oss!

Maila dina frågor eller ärenden till oss och få snabbt svar/service:

Kundmail: info@crystalline.se

Mån-Fre: 09:00-17:00

Telefon kontor: +46 (0)63510555

Telefontider: Tis-Tors:  13:00-17:00


 LEVERANS 2-4 DAGAR 

 FRI FRAKT ÖVER 2000 KR 

 GARANTI 12 MÅNADER

 RETURRÄTT 30 DAGAR 

Crystalline Sweden AB © 2015 All Rights Reserved