Du beställer via onlinebutiken: www.crystalline.se. Om du skulle behöva hjälp med att beställa så maila enkelt in till vår servicemail: info@crystalline.se för snabb service i ärendet.
Vi använder oss av DHL ServicePoint, DHL Parcel connect, DHL Euro Connect plus (beroende på land) för att transportera dina varor till närmaste utlämningsställe. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på DHLs hemsida och ange ditt sändningsnummer (kollinummer). Ditt sändningsnummer finner du på din leveransbekräftelse.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar gällande eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget. Observera att du måste ha med dig giltlig legitimation för att hämta ut ditt paket. För att få handla hos Crystalline Sweden, måste du ha fyllt 18 år.
Genom att du skickar din beställning samtycker du till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. För din trygghet så förmedlar vi aldrig dina personuppgifter vidare. (Vänligen se hantering av personuppgifter & sekretess nedan). Vi reserverar oss för slutförsäljning då vi har en begränsad tillverkningsvolym beroende på vald kristalldesign. De kristalldesigner du lägger godkänd order för i e-butiken, finns dock alltid tillgängliga i vårt lager och för omgående leverans.
Privatkund | Kundservice:
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
info@crystalline.se |
Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och Frankrike.
Om olyckan ändå skulle vara framme så finns vi där! Skadeanmälan gör du till oss direkt och fraktbolaget inom 7 dagar vid mottagandet av kristallvarorna. Meddela oss så ordnar vi med din beställning, ditt skadeärende och eventuella ersättningsvaror snarast möjligt.
Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar inom Sverige/2-6 arbetsdagar inom övriga Europa efter lagd order. Om mot förmodan eventuella avvikande förseningar av försändelsen skulle uppstå, kommer Crystalline Sweden att kontakta dig som kund om detta.
Vi tillämpar en enhetsfrakt på 69/89/99/395 kr inkl. moms beroende på vald design. Fraktfritt vid alla köp överstigande 2000 kr.
69 kr - Ljusstakar & dekordesigner
89 kr - Bordskandelabrar
99 kr - Golvkandelabrar & bordsarmaturer
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Danmark:
89 kr - Ljusstakar & dekordesigner
139 kr - Bordskandelabrar
139 kr - Bordsarmaturer
139 kr - Golvkandelabrar
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Finland:
89 kr - Ljusstakar & dekordesigner
139 kr - Bordskandelabrar
279 kr - Bordsarmaturer
249 kr - Golvkandelabrar
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Tyskland:
89 kr - Ljusstakar & dekordesigner
129 kr - Bordskandelabrar
139 kr - Bordsarmaturer
139 kr - Golvkandelabrar
349 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Frankrike:
139 kr - Ljusstakar & dekordesigner
179 kr - Bordskandelabrar
279 kr - Bordsarmaturer
199 kr - Golvkandelabrar
495 kr - Golvarmaturer
Ditt paket ligger kvar 14 dagar på DHL:s Service Point/Hemleverans och sedan skickas det automatiskt tillbaka till Crystalline Sweden. Om du inte hämtar ut ditt paket och detta anländer vårt lager utan giltligt returnummer, (ej godkänd retur) debiterar vi dig en extra avgift på 150 kr inkl moms/paket för omkostnader. Avgift för bordsarmaturer och golvkandelabrar 199 kr/paket. Ej mottagna golvarmaturer 495 kr/paket+skärmpaket.
Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Om du upptäcker skador på paketet du ska hämta ut, ska du omedelbart göra en skadeanmälan om detta till oss och till DHL/Posten/utlämningsstället. Telefonnummer för skadeärenden till DHL, Sverige: 0771- 345 345. Vi rekommenderar dig som kund att inte hämta ut skadade/trasiga paket då det senare ej kan hänvisas som transportskada. Om du inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till DHLs hantering, ska du omgående kontakta oss/dem och göra en skadeanmälan senast 7 dagar från mottagandet. Anmälan om saknat gods görs även detta till DHL.
Behöver du hjälp i ett skadeärende? Vänligen kontakta vår Kundservice:
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
info@crystalline.se |
Du som kund hos Crystalline Sweden har alltid 30 dagars öppet köp/returrätt (istället för sedvanliga 14 dagar). Du kan alltså returnera kristallvaran inom 30 dagar från det att du tagit emot (hämtat ut) varan och få tillbaka beloppet du betalt.
För att vi ska godkänna returen ska både kristallvaran/presentförpackningen/ev. säkerhetsemballage vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Kristallvaran returneras i orginalförpackningen/presentförpackningen och det är viktigt att varan och förpackningen kommer till oss i oskadat skick. Du som kund står för fraktkostnaderna/transportrisken i samband med denna typ av returer. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för skadad presentförpackning/formanpassat produktemballage.
Ja, om frakt inte utgått vid köpet så tillkommer en mindre returfrakt (av total fraktkostnad - se gällande fraktpriser beroende på sändning/land) när du väljer att göra en retur. (69/89/99/395 kr) Obs! Det utgår endast en fraktavgift till dig som kund om du väljer att ångra ditt köp. Vänligen se våra fraktpriser här ovan beroende av land.
Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat kristallvaran. Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig på samma sätt som betalning skett. Återbetalning sker inom (senast) 14 dagar från det att Crystalline Sweden tagit emot returen och konstaterat att du har rätt att ångra ditt köp. (Vi kontaktar/underrättar dig alltid i mottaget ärende tills det är avslutat och oftast tar återbetalning endast 1-2 vardagar). Vid ej godkänd retur eller kristallvara som anländer vårt lager utan giltligt returnummer, returneras och frakt debiteras.
Är en kristallvara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår Kundservice så vi kan rätta till felet. Ny kristallvara skickas kostnadsfritt till dig och Crystalline Sweden står för fraktkostnaden. (Gäller ej för slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse - Vänligen se specifik kristallprodukts medföljande rek. skötselråd)
Om din beställning redan hunnit bli expeiderad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du som kund är därmed skyldig att motta din beställning. Om du därefter ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Crystalline Sweden.
När du handlar hos Crystalline Sweden får du alltid 1 års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel på alla belysningsarmaturer, kandelabrar och dekorprodukter du inhandlat av oss. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. (Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd). Crystalline Sweden förbinder sig att följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer info se: www.arn.se
Via vår samarbetspartner Klarna, erbjuder vi alla populära betalsätt. I vår e-butik kan du t. ex. välja att betala med kort, internetbank, Mobilt BankID, faktura, företagsfaktura och delbetalning.
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till vår butik.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank och Mobilt BankID. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina kristallvaror innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Du kan nu betala direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.
På klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.
Danmark/Finland/Tyskland/Frankrike
Gör enkla och säkra betalningar med Payson med exempelvis ditt VISA-kort, MasterCard eller direktbetalning från din internetbank.
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.
Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt betala med Payson. Vi samarbetar med VISA, MasterCard samt alla banker som erbjuder direktbetalningar som exemeplvis; Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Gör enkla och säkra betalningar online med Paypal. Du kan använda ditt betalkort, kreditkort eller betala direkt via ditt Paypalkonto.
Mer information om Paypal finns på: www.paypal.com.
Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.
Huvudpriser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%) och gäller för Sverige. Vi erbjuder även betalningar gjorda i DKK och EUR - inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administativ avgift kan tillkomma. Crystalline Sweden reserverar sig för eventuella fel, exempel prisuppgifter, lagersaldo etc. som kan uppges i butiken.
Denna policy beskriver hur Crystalline Sweden (Crystalline Sweden AB, org. nr 559006-3839) hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina person- och kontaktuppgifter till oss. Crystalline Sweden är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.
Vi samlar in information från dig när du beställer produkter eller tjänster via vår onlinebutik, kontaktar oss via kontaktformulär, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller anmäler medlemsskap. Den insamlade informationen vid beställning av produkter eller tjänster inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, samt adressuppgifter. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.
Crystalline Sweden följer (GDPR) Dataskyddsförordningen gällande de uppgifter du som kund lämnar hos oss. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så du kan känna dig trygg när du handlar i vår onlinebutik. De personuppgifter du lämnar används endast för att kunna administrera dina inköp, frakter och att uppfylla våra garantiåtaganden och i marknadsföringssyfte. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part.
Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår onlinebutik eller vårt företag (IT-leverantör e-handelsplattform, fraktleverantörer samt officiella samarbetspartners som exempelvis extern betalningsleverantör - Klarna AB/Payson/Paypal, IT system samt affärssystem) när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande. Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.
Du kan skriva till Crystalline Sweden till vår Kundeservicemail: info@crystalline.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.
Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår onlinebutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej kunna handla.
Hur aktiverar jag cookies? Leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system.
Om Webbplatsen: Den här webbplatsen följer de riktlinjer och den standard som W3C fastställt. HTML 5 används för att strukturera innehållet och CSS används för att hantera utseende. Vi använder Javascript för olika funktioner som gör det enklare att handla. Tyvärr följer inte alla webbläsare standarden fullt ut varför webbplatsen trots det kan se annorlunda ut i vissa äldre webbläsare. Webbplatsen visas bäst i en modern webbläsare som stöder CSS och Javascript, exempelvis senare version av Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari.
Skärmupplösning: Webbplatsen är byggd med "responsiv design" och fungerar bra oavsett enhet.
Produktion: Denna onlinebutik är skapad av vår partner Wikinggruppen som är en av Sveriges större leverantörer av e-handelssystem. Välkommen att kontakta Wikinggruppen vid eventuella frågor eller synpunkter kring denna webbplats.
När du handlar hos Crystalline Sweden kan du välja att gratis och utan förpliktelser bli medlem hos oss. Som medlem och/eller premenurant på vårt nyhetsbrev får du tillgång och info skriftligen (via e-post) om våra senaste VIP-erbjudanden/kampanjer/kommande kristallnyheter.
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Crystalline Sweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Du beställer via onlinebutiken: www.crystalline.se. Om du skulle behöva hjälp med att beställa så maila oss för snabb service i ärendet.
Vi använder oss främst av DHL Paket/DHL Euro connect plus/DHL Paket Export eller närmaste Service point (beroende på land) för att transportera dina varor till ditt företag/Servicepoint. För större sändningar används istället DHL Stycke/Parti (fraktavgift kan komma att offereras för större sändningar). Om du vill veta var din sändning är under transporten kan du gå in på DHLs hemsida och ange ditt sändningsnummer (kollinummer). Ditt sändningsnummer finner du på din orderbekräftelse från oss.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar gällande eventuella förseningar orsakade av fraktföretagen. Observera att du måste visa giltlig legitimation för att ta emot ditt paket/sändning. För att få handla hos Crystalline Sweden, måste du ha fyllt 18 år.
Genom att du skickar din beställning samtycker du till att person- och företagsuppgifter registreras i vår kunddatabas. För din säkerhet förmedlar vi aldrig dina person- och företagsuppgifter vidare (Vänligen se personuppgifter & sekretess nedan). Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning då vi har begränsad tillverkningsvolym beroende på vald kristallprodukt. De kristalldesigner du lägger godkänd order för i e-butiken, finns dock alltid tillgängliga i vårt lager för omgående leverans.
Företag | Kundservice:
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
info@crystalline.se |
Vi levererar till företag i Sverige, Danmark, Finland och Frankrike.
Om olyckan ändå skulle vara framme så finns vi där! Skadeanmälan gör du till oss direkt och fraktbolaget inom senast 7 dagar vid mottagandet av kristallvarorna. Meddela oss så ordnar vi med din beställning, skadeärende och eventuella ersättningsvaror snarast möjligt.
Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar inom Sverige/2-6 arbetsdagar inom Europa efter lagd order. Vid större partibeställningar kan leveranstiden bli aningen längre, ca 2-(10) arbetsdagar. Om mot förmodan eventuella avvikande förseningar av försändelsen skulle uppstå, kommer Crystalline Sweden att kontakta dig som kund om detta.
Vi tillämpar en enhetsfrakt på 69/89/99/395 kr inkl. moms beroende på vald design. Fraktfritt vid köp överstigande 2000 kr.
Vid större sändningar erbjuds du som företagskund offererad fraktavgift enligt lägsta avtalspris innan din order godkänns/bokas.
69 kr - Ljusstakar & dekordesigner
89 kr - Bordskandelabrar
99 kr - Golvkandelabrar & bordsarmaturer
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Danmark:
89 kr - Ljusstakar & dekordesigner
139 kr - Bordskandelabrar
139 kr - Bordsarmaturer
139 kr - Golvkandelabrar
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Finland:
89 kr - Ljusstakar & dekordesigner
139 kr - Bordskandelabrar
279 kr - Bordsarmaturer
249 kr - Golvkandelabrar
395 kr - Golvarmaturer
Fraktavgifter Frankrike:
139 kr - Ljusstakar & dekordesigner
179 kr - Bordskandelabrar
279 kr - Bordsarmaturer
199 kr - Golvkandelabrar
495 kr - Golvarmaturer
Om du inte kan mottaga ditt företagspaket inom skälig tid och detta returneras och anländer vårt lager utan giltligt returnummer, (ej godkänd retur) debiterar vi dig en extra avgift på 150 kr inkl moms för omkostnader.
Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Om du upptäcker skador på paktet du ska lösa ut, ska du omedelbart göra en skadeanmälan om detta till oss och till DHL. Telefonnummer för skadeärenden till DHL Kundservice - Företag, Sverige: 0771 345 345, knappval 1. Vi rekommenderar dig som kund att inte lösa ut skadade/trasiga paket då det senare ej kan hänvisas som transportskada. Om du inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktbolagets hantering, ska du omgående kontakta oss/DHL och göra en skadeanmälan senast 7 dagar från mottagandet. Anmälan om saknat gods görs även detta till fraktbolaget.
Behöver du hjälp i ett skadeärende? vänligen kontakta vår Kundservice på:
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
info@crystalline.se |
Hos Crystalline Sweden har du alltid 30 dagars öppet köp/returrätt (istället för sedvanliga 14 dagar). Du kan alltså returnera kristallvaran inom 30 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt.
För att vi ska godkänna returen ska både kristallvaran/presentförpackningen/ev. säkerhetsemballage vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Kristallvaran returneras i orginalförpackningen/presentförpackningen och det är viktigt att varan och förpackningen kommer till oss i oskadat skick. Du som kund står för fraktkostnaderna/transportrisken i samband med denna typ av returer. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för skadad presentförpackning/formanpassat produktemballage.
Ja, om frakt inte redan utgått vid köpet så tillkommer en mindre returfrakt (av total fraktkostnad - se gällande fraktpriser beroende på sändning/land) när du väljer att göra en retur. (69/89/99/395 kr) Obs! Det utgår endast en fraktavgift till dig som kund om du väljer att ångra ditt köp. Vänligen se våra fraktpriser här ovan beroende av land.
Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat kristallvaran. Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig på samma sätt som betalning skett. Återbetalning sker inom (senast) 14 dagar från det att Crystalline Sweden tagit emot returen och konstaterat att du har rätt att ångra ditt köp. (Vi kontaktar/underrättar dig alltid i mottaget ärende tills det är avslutat och oftast tar återbetalning endast 1-2 vardagar). Vid ej godkänd retur eller kristallvara som anländer vårt lager utan giltligt returnummer, returneras och frakt debiteras.
Är en kristallvara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår Kundservice så vi kan rätta till felet. Ny kristallvara skickas kostnadsfritt till dig och Crystalline Sweden står för fraktkostnaden. (Gäller ej för slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse - Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd)
Om din beställning redan hunnit bli expiderad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du som kund är därmed skyldig att motta din beställning. Om du därefter ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Crystalline Sweden.
När du handlar hos Crystalline Sweden får du alltid 1 års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel på alla belysningsarmaturer, kandelabrar och dekorprodukter du inhandlat av oss. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. (Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd). Crystalline Sweden förbinder sig att följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer info se: www.arn.se
För dig som företagskund och ansluten avtalskund/återförsäljare kan vi genom vår samarbetspartner Klarna, erbjuda dig företagsfaktura 30 dagar netto som betalsätt när du handlar hos oss.
(Klicka på länken ovan för villkor gällande Klarna företagsfaktura).
Välj enkelt alternativet företagskund och välj detta betalningsalternativ i butikens kassa. Ange din företagsinformation på samma sätta som den finns registrerad hos Bolagsverket. (Tips! Använd alltid samma tecken/bokstäver; versaler, gemener, komma etc. som finns registrerade hos dem)
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till vår butik.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är; faktura (privat eller företag), kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank och Mobilt BankID. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
Gör enkla och säkra betalningar med Payson med exempelvis ditt VISA-kort, MasterCard eller direktbetalning från din internetbank.
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.
Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt betala med Payson. Vi samarbetar med VISA, MasterCard samt alla banker som erbjuder direktbetalningar som exemeplvis; Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Gör enkla och säkra betalningar online med Paypal. Du kan använda ditt betalkort, kreditkort eller betala direkt via ditt Paypalkonto.
Mer information om Paypal finns på: www.paypal.com.
Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.
Huvudpriser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%) och gäller för Sverige. Vi erbjuder nu även betalningar gjorda i DKK och EUR - inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administativ avgift kan tillkomma. Crystalline Sweden reserverar sig för eventuella fel, exempel prisuppgifter, lagersaldo etc. som kan uppges i butiken.
Denna policy beskriver hur Crystalline Sweden (Crystalline Sweden AB, org. nr 559006-3839) hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företags och personuppgifter till oss. Crystalline Sweden är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.
Vi samlar in information från dig när du beställer produkter eller tjänster via vår onlinebutik, kontaktar oss via kontaktformulär, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller anmäler medlemsskap. Den insamlade informationen vid beställning av produkter eller tjänster inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, företagets organisationsnummer samt adressuppgifter till företaget. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.
Crystalline Sweden följer (GDPR) Dataskyddsförordningen gällande de uppgifter du som kund lämnar hos oss. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så du kan känna dig trygg när du handlar i vår onlinebutik. De personuppgifter du lämnar används endast för att kunna administrera dina inköp, frakter och att uppfylla våra garantiåtaganden och i marknadsföringssyfte. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part.
Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår onlinebutik (IT-leverantör e-handelsplattform) eller vårt företag (fraktleverantörer) samt officiella samarbetspartners som exempelvis extern betalningsleverantör (Klarna AB/Payson/Paypal), IT system samt affärssystem när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande. Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.
Du kan skriva till Crystalline Sweden till vår kundeservicemail: info@crystalline.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.
När du handlar hos Crystalline Sweden kan du välja att gratis och utan förpliktelser bli medlem hos oss. Som medlem och/eller premenurant på vårt nyhetsbrev får du tillgång och info skriftligen (via e-post) om våra senaste VIP-erbjudanden/kampanjer/kommande kristallnyheter.
Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Crystalline Sweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Är du redan återförsäljare/avtalskund hos Crystalline?
Vänligen se din information om inlogg, villkor, avtalspriser och leverans som du fått separat på fil.
Har du några frågor, vänligen ta kontakt med oss. Vi finns där för att ge dig bra och snabb service!
(Lämna telefonnummer och meddela om du vill bli uppringd)
Återförsäljare | Kundservice:
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
info@crystalline.se |
Ej ansluten och intresserad att få veta mer om vår kristallkollektion? Välkommen att fylla i dina företags- och kontaktuppgifter i vårt ansökningsformulär så kontaktar vi dig.
KONTAKTA OSS
Välkommen att kontakta oss om du har några frågor. Vi finns här för att ge dig service!
Maila in din fråga och få snabbt svar. (Lämna telefonnummer och meddela om du vill bli uppringd)
Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00
|
LEVERANS 2-4 DAGAR
FRI FRAKT ÖVER 2000 KR
GARANTI 12 MÅNADER
RETURRÄTT 30 DAGAR