Moms visas:
  •   Leverans 2-4 dagar
  •   Garanti 12 månader
  •   Returrätt 30 dagar

VILLKOR | PRIVATKUND

 

Leveransvillkor

Allmänt

Du beställer via onlinebutiken: www.crystalline.se. Om du skulle behöva hjälp med att beställa så maila enkelt in till vår servicemail: info@crystalline.se för snabb service i ärendet. 

Vi använder oss av DHL ServicePoint, DHL Parcel connect, DHL Euro Connect plus (beroende på land) för att transportera dina varor till närmaste utlämningsställe. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på DHLs hemsida och ange ditt sändningsnummer (kollinummer). Ditt sändningsnummer finner du på din leveransbekräftelse. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar gällande eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget. Observera att du måste ha med dig giltlig legitimation för att hämta ut ditt paket. För att få handla hos Crystalline Sweden, måste du ha fyllt 18 år. 

Genom att du skickar din beställning samtycker du till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. För din trygghet så förmedlar vi aldrig dina personuppgifter vidare. (Vänligen se hantering av personuppgifter & sekretess nedan). Vi reserverar oss för slutförsäljning då vi har en begränsad tillverkningsvolym beroende på vald kristalldesign. De kristalldesigner du lägger godkänd order för i e-butiken, finns dock alltid tillgängliga i vårt lager och för omgående leverans. 

Privatkund | Kundservice: 

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00

  info@crystalline.se

 

Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland, Tyskland och Frankrike. 

 

 

 

Tryggt & enkelt

Om olyckan ändå skulle vara framme så finns vi där! Skadeanmälan gör du till oss direkt och fraktbolaget inom 7 dagar vid mottagandet av kristallvarorna. Meddela oss så ordnar vi med din beställning, ditt skadeärende och eventuella ersättningsvaror snarast möjligt.

Leveranstid

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar inom Sverige/2-6 arbetsdagar inom övriga Europa efter lagd order. Om mot förmodan eventuella avvikande förseningar av försändelsen skulle uppstå, kommer Crystalline Sweden att kontakta dig som kund om detta.

Fraktavgifter - Sverige

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 69/89/99/395 kr inkl. moms beroende på vald design. Fraktfritt vid alla köp överstigande 2000 kr.

69 kr - Ljusstakar & dekordesigner

89 kr - Bordskandelabrar

99 kr - Golvkandelabrar & bordsarmaturer 

395 kr - Golvarmaturer

 

Fraktavgifter - Övriga Europa (Danmark/Finland/Tyskland/Frankrike)

Fraktavgifter Danmark: 

89 kr - Ljusstakar & dekordesigner

139 kr - Bordskandelabrar

139 kr - Bordsarmaturer

139 kr - Golvkandelabrar

395 kr - Golvarmaturer

Fraktavgifter Finland: 

89 kr - Ljusstakar & dekordesigner

139 kr - Bordskandelabrar

279 kr - Bordsarmaturer

249 kr - Golvkandelabrar

395 kr - Golvarmaturer

Fraktavgifter Tyskland:

89 kr - Ljusstakar & dekordesigner

129 kr - Bordskandelabrar

139 kr - Bordsarmaturer

139 kr - Golvkandelabrar

349 kr - Golvarmaturer

Fraktavgifter Frankrike:

139 kr - Ljusstakar & dekordesigner

179 kr - Bordskandelabrar

279 kr - Bordsarmaturer

199 kr - Golvkandelabrar

495 kr - Golvarmaturer

Outlösta paket

Ditt paket ligger kvar 14 dagar på DHL:s Service Point/Hemleverans och sedan skickas det automatiskt tillbaka till Crystalline Sweden. Om du inte hämtar ut ditt paket och detta anländer vårt lager utan giltligt returnummer, (ej godkänd retur) debiterar vi dig en extra avgift på 150 kr inkl moms/paket för omkostnader. Avgift för bordsarmaturer och golvkandelabrar 199 kr/paket. Ej mottagna golvarmaturer 495 kr/paket+skärmpaket.

Skadade paket

Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Om du upptäcker skador på paketet du ska hämta ut, ska du omedelbart göra en skadeanmälan om detta till oss och till DHL/Posten/utlämningsstället. Telefonnummer för skadeärenden till DHL, Sverige: 0771- 345 345. Vi rekommenderar dig som kund att inte hämta ut skadade/trasiga paket då det senare ej kan hänvisas som transportskada. Om du inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till DHLs hantering, ska du omgående kontakta oss/dem och göra en skadeanmälan senast 7 dagar från mottagandet. Anmälan om saknat gods görs även detta till DHL. 


Behöver du hjälp i ett skadeärende? Vänligen kontakta vår Kundservice:

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00

  info@crystalline.se

 


Ångerrätt/Reklamation

Allmänt
  • Om du önskar att returnera/byta en kristallvara kontaktar du alltid vår Kundservice först. Vi finns där och hjälper dig med returfrakten. Du får då ett returnummer och en returavi skickad till dig.
  • Vid ångerrätt/öppet köp/byte står du själv för returfrakten. OBS - Ej dubbla frakter! Har en fraktavgift redan utgått står vi för din returfrakt. Vi hjälper dig alltid med returfrakt/fraktetikett och det utgår endast en delfraktskostnad vid övriga returer.
  • Kristallvaran ska alltid skickas i de specialanpassade förpackningar/emballage den anländer i. Det är ditt ansvar att varan och presentförpackning/ev. ytteremballage kommer i ett oskadat skick till oss.
  • Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Crystalline Sweden för alla kostnader inklusive returfrakt.

 

Ångerrätt

Du som kund hos Crystalline Sweden har alltid 30 dagars öppet köp/returrätt (istället för sedvanliga 14 dagar). Du kan alltså returnera kristallvaran inom 30 dagar från det att du tagit emot (hämtat ut) varan och få tillbaka beloppet du betalt. 

För att vi ska godkänna returen ska både kristallvaran/presentförpackningen/ev. säkerhetsemballage vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Kristallvaran returneras i orginalförpackningen/presentförpackningen och det är viktigt att varan och förpackningen kommer till oss i oskadat skick. Du som kund står för fraktkostnaderna/transportrisken i samband med denna typ av returer. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för skadad presentförpackning/formanpassat produktemballage.

Kostar det något att göra en retur?  

Ja, om frakt inte utgått vid köpet så tillkommer en mindre returfrakt (av total fraktkostnad - se gällande fraktpriser beroende på sändning/land) när du väljer att göra en retur. (69/89/99/395 kr) Obs! Det utgår endast en fraktavgift till dig som kund om du väljer att ångra ditt köp. Vänligen se våra fraktpriser här ovan beroende av land.

Återbetalning

Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat kristallvaran. Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig på samma sätt som betalning skett. Återbetalning sker inom (senast) 14 dagar från det att Crystalline Sweden tagit emot returen och konstaterat att du har rätt att ångra ditt köp. (Vi kontaktar/underrättar dig alltid i mottaget ärende tills det är avslutat och oftast tar återbetalning endast 1-2 vardagar). Vid ej godkänd retur eller kristallvara som anländer vårt lager utan giltligt returnummer, returneras och frakt debiteras. 

Reklamation 

Är en kristallvara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår Kundservice så vi kan rätta till felet. Ny kristallvara skickas kostnadsfritt till dig och Crystalline Sweden står för fraktkostnaden. (Gäller ej för slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse - Vänligen se specifik kristallprodukts medföljande rek. skötselråd)

Avbeställning

Om din beställning redan hunnit bli expeiderad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du som kund är därmed skyldig att motta din beställning. Om du därefter ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Crystalline Sweden.

Garanti

När du handlar hos Crystalline Sweden får du alltid 1 års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel på alla belysningsarmaturer, kandelabrar och dekorprodukter du inhandlat av oss. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. (Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd). Crystalline Sweden förbinder sig att följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer info se: www.arn.se

 

 

Betalningsalternativ Sverige

Via vår samarbetspartner Klarna, erbjuder vi alla populära betalsätt. I vår e-butik kan du t. ex. välja att betala med kort, internetbank, Mobilt BankID, faktura, företagsfaktura och delbetalning. 

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till vår butik.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank och Mobilt BankID. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.

Klarna Faktura 

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem kristallvaran innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna Konto-Delbetalning 

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina kristallvaror innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem kristallvaran innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Kortbetalning/Certitrade 

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

Klarna Direkt

Du kan nu betala direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

Smarta funktioner på klarna.se:

klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

 

 

 

Betalningsalternativ 

 

Danmark/Finland/Tyskland/Frankrike

 

Payson

Gör enkla och säkra betalningar med Payson med exempelvis ditt VISA-kort, MasterCard eller direktbetalning från din internetbank.

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.

Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt betala med Payson. Vi samarbetar med VISA, MasterCard samt alla banker som erbjuder direktbetalningar som exemeplvis; Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Paypal 

Gör enkla och säkra betalningar online med Paypal. Du kan använda ditt betalkort, kreditkort eller betala direkt via ditt Paypalkonto.

Mer information om Paypal finns på: www.paypal.com.

Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ.

 

 

Övrigt

Priser 

Huvudpriser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%) och gäller för Sverige. Vi erbjuder även betalningar gjorda i DKK och EUR - inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administativ avgift kan tillkomma. Crystalline Sweden reserverar sig för eventuella fel, exempel prisuppgifter, lagersaldo etc. som kan uppges i butiken.

Personuppgifter & Sekretesspolicy - GDPR

Denna policy beskriver hur Crystalline Sweden (Crystalline Sweden AB, org. nr 559006-3839) hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina person- och kontaktuppgifter till oss. Crystalline Sweden är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Vi samlar in information från dig när du beställer produkter eller tjänster via vår onlinebutik, kontaktar oss via kontaktformulär, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller anmäler medlemsskap. Den insamlade informationen vid beställning av produkter eller tjänster inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer,  samt adressuppgifter. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.

Crystalline Sweden följer (GDPR) Dataskyddsförordningen gällande de uppgifter du som kund lämnar hos oss. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så du kan känna dig trygg när du handlar i vår onlinebutik. De personuppgifter du lämnar används endast för att kunna administrera dina inköp, frakter och att uppfylla våra garantiåtaganden och i marknadsföringssyfte. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part.

Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår onlinebutik eller vårt företag (IT-leverantör e-handelsplattform, fraktleverantörer samt officiella samarbetspartners som exempelvis extern betalningsleverantör - Klarna AB/Payson/Paypal, IT system samt affärssystem) när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande. Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.

Du kan skriva till Crystalline Sweden till vår Kundeservicemail: info@crystalline.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar. 

Om Cookies

Vi använder så kallade "cookies" för att få en bra funktionalitet i vår onlinebutik. Vi samlar inte in någon personlig information om dig som besökare. Istället används cookies för att hålla koll på din varukorg samt komma ihåg de val och inställningar du gjort i butiken. Om cookies är inaktiverade kommer sidan inte fungera som den ska och du kommer ej kunna handla.

Hur aktiverar jag cookies? Leta under "inställningar" alternativt "säkerhetsinställningar" i din webbläsare. Det ser olika ut i olika system.

Om Webbplatsen: Den här webbplatsen följer de riktlinjer och den standard som W3C fastställt. HTML 5 används för att strukturera innehållet och CSS används för att hantera utseende. Vi använder Javascript för olika funktioner som gör det enklare att handla. Tyvärr följer inte alla webbläsare standarden fullt ut varför webbplatsen trots det kan se annorlunda ut i vissa äldre webbläsare. Webbplatsen visas bäst i en modern webbläsare som stöder CSS och Javascript, exempelvis senare version av Google ChromeFirefoxInternet ExplorerSafari.

Skärmupplösning: Webbplatsen är byggd med "responsiv design" och fungerar bra oavsett enhet.

Produktion: Denna onlinebutik är skapad av vår partner Wikinggruppen som är en av Sveriges större leverantörer av e-handelssystem. Välkommen att kontakta Wikinggruppen vid eventuella frågor eller synpunkter kring denna webbplats.

Medlem/Premenurant

När du handlar hos Crystalline Sweden kan du välja att gratis och utan förpliktelser bli medlem hos oss. Som medlem och/eller premenurant på vårt nyhetsbrev får du tillgång och info skriftligen (via e-post) om våra senaste VIP-erbjudanden/kampanjer/kommande kristallnyheter

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Crystalline Sweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 


 

VILLKOR | FÖRETAGSKUND

 

Leveransvillkor

Allmänt

Du beställer via onlinebutiken: www.crystalline.se. Om du skulle behöva hjälp med att beställa så maila oss för snabb service i ärendet. 

Vi använder oss främst av DHL Paket/DHL Euro connect plus/DHL Paket Export eller närmaste Service point (beroende på land) för att transportera dina varor till ditt företag/Servicepoint. För större sändningar används istället DHL Stycke/Parti (fraktavgift kan komma att offereras för större sändningar). Om du vill veta var din sändning är under transporten kan du gå in på DHLs hemsida och ange ditt sändningsnummer (kollinummer). Ditt sändningsnummer finner du på din orderbekräftelse från oss. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar gällande eventuella förseningar orsakade av fraktföretagen. Observera att du måste visa giltlig legitimation för att ta emot ditt paket/sändning. För att få handla hos Crystalline Sweden, måste du ha fyllt 18 år. 

Genom att du skickar din beställning samtycker du till att person- och företagsuppgifter registreras i vår kunddatabas. För din säkerhet förmedlar vi aldrig dina person- och företagsuppgifter vidare (Vänligen se personuppgifter & sekretess nedan). Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning då vi har begränsad tillverkningsvolym beroende på vald kristallprodukt. De kristalldesigner du lägger godkänd order för i e-butiken, finns dock alltid tillgängliga i vårt lager för omgående leverans. 

 

Företag | Kundservice: 

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00

  info@crystalline.se

 

Vi levererar till företag i Sverige, Danmark, Finland och Frankrike.

 

 

 

Tryggt & enkelt

Om olyckan ändå skulle vara framme så finns vi där! Skadeanmälan gör du till oss direkt och fraktbolaget inom senast 7 dagar vid mottagandet av kristallvarorna. Meddela oss så ordnar vi med din beställning, skadeärende och eventuella ersättningsvaror snarast möjligt.

Leveranstid

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar inom Sverige/2-6 arbetsdagar inom Europa efter lagd order. Vid större partibeställningar kan leveranstiden bli aningen längre, ca 2-(10) arbetsdagar. Om mot förmodan eventuella avvikande förseningar av försändelsen skulle uppstå, kommer Crystalline Sweden att kontakta dig som kund om detta.

Styckvisa fraktavgifter - Sverige

Vi tillämpar en enhetsfrakt på 69/89/99/395 kr inkl. moms beroende på vald design. Fraktfritt vid köp överstigande 2000 kr.

Vid större sändningar erbjuds du som företagskund offererad fraktavgift enligt lägsta avtalspris innan din order godkänns/bokas.

69 kr - Ljusstakar & dekordesigner

89 kr - Bordskandelabrar

99 kr - Golvkandelabrar & bordsarmaturer 

395 kr - Golvarmaturer

 

Fraktavgifter - Övriga Europa (Danmark/Finland/Frankrike)

Fraktavgifter Danmark:

89 kr - Ljusstakar & dekordesigner

139 kr - Bordskandelabrar

139 kr - Bordsarmaturer

139 kr - Golvkandelabrar

395 kr - Golvarmaturer

Fraktavgifter Finland:

89 kr - Ljusstakar & dekordesigner

139 kr - Bordskandelabrar

279 kr - Bordsarmaturer

249 kr - Golvkandelabrar

395 kr - Golvarmaturer

Fraktavgifter Frankrike:

139 kr - Ljusstakar & dekordesigner

179 kr - Bordskandelabrar

279 kr - Bordsarmaturer

199 kr - Golvkandelabrar

495 kr - Golvarmaturer

Outlösta paket

Om du inte kan mottaga ditt företagspaket inom skälig tid och detta returneras och anländer vårt lager utan giltligt returnummer, (ej godkänd retur) debiterar vi dig en extra avgift på 150 kr inkl moms för omkostnader. 

Skadade paket

Vi står för transportrisken för de varor som skickas från vårt lager. Om du upptäcker skador på paktet du ska lösa ut, ska du omedelbart göra en skadeanmälan om detta till oss och till DHL. Telefonnummer för skadeärenden till DHL Kundservice - Företag, Sverige: 0771 345 345, knappval 1. Vi rekommenderar dig som kund att inte lösa ut skadade/trasiga paket då det senare ej kan hänvisas som transportskada. Om du inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktbolagets hantering, ska du omgående kontakta oss/DHL och göra en skadeanmälan senast 7 dagar från mottagandet. Anmälan om saknat gods görs även detta till fraktbolaget. 

Behöver du hjälp i ett skadeärende? vänligen kontakta vår Kundservice på: 

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00

  info@crystalline.se


 

Ångerrätt/Reklamation

Allmänt
  • Om du önskar att returnera en kristallvara kontaktar du alltid vår Kundservice först. Vi finns där och hjälper dig med returfrakten. Du får då ett returnummer och en returavi skickad till dig.
  • Kristallvaran ska alltid skickas i de specialanpassade förpackningar/emballage den anländer i. Det är ditt ansvar att varan och presentförpackning/ev. ytteremballage kommer i ett oskadat skick till oss.
  • Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Crystalline Sweden för alla kostnader inklusive returfrakt.
  • Vid ångerrätt/öppet köp står du själv för returfrakten. (Obs! Vi hjälper dig med returfrakt/fraktetikett och det utgår endast en mindre delfraktskostnad om du väljer att returnera).

 

Ångerrätt

Hos Crystalline Sweden har du alltid 30 dagars öppet köp/returrätt (istället för sedvanliga 14 dagar). Du kan alltså returnera kristallvaran inom 30 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt. 

För att vi ska godkänna returen ska både kristallvaran/presentförpackningen/ev. säkerhetsemballage vara i oförändrat skick, d v s får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. Kristallvaran returneras i orginalförpackningen/presentförpackningen och det är viktigt att varan och förpackningen kommer till oss i oskadat skick. Du som kund står för fraktkostnaderna/transportrisken i samband med denna typ av returer. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag för skadad presentförpackning/formanpassat produktemballage.

Kostar det något att göra en retur?

Ja, om frakt inte redan utgått vid köpet så tillkommer en mindre returfrakt (av total fraktkostnad - se gällande fraktpriser beroende på sändning/land) när du väljer att göra en retur. (69/89/99/395 kr) Obs! Det utgår endast en fraktavgift till dig som kund om du väljer att ångra ditt köp. Vänligen se våra fraktpriser här ovan beroende av land.

Återbetalning

Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat kristallvaran. Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig på samma sätt som betalning skett. Återbetalning sker inom (senast) 14 dagar från det att Crystalline Sweden tagit emot returen och konstaterat att du har rätt att ångra ditt köp. (Vi kontaktar/underrättar dig alltid i mottaget ärende tills det är avslutat och oftast tar återbetalning endast 1-2 vardagar). Vid ej godkänd retur eller kristallvara som anländer vårt lager utan giltligt returnummer, returneras och frakt debiteras.  

Reklamation

Är en kristallvara felaktig eller felexpedierad, kontakta alltid vår Kundservice så vi kan rätta till felet. Ny kristallvara skickas kostnadsfritt till dig och Crystalline Sweden står för fraktkostnaden. (Gäller ej för slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse - Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd

Avbeställning

Om din beställning redan hunnit bli expiderad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och du som kund är därmed skyldig att motta din beställning. Om du därefter ångrar ditt köp gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering. Avbeställningen gäller från det att du mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Crystalline Sweden. 

Garanti

När du handlar hos Crystalline Sweden får du alltid 1 års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel på alla belysningsarmaturer, kandelabrar och dekorprodukter du inhandlat av oss. Garantin täcker dock inte slitage, vårdlöst hanterande eller skada genom olyckshändelse. (Vänligen se specifik produkts medföljande rek. skötselråd). Crystalline Sweden förbinder sig att följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer info se: www.arn.se

  

 

Betalningsalternativ Företagskunder 

Sverige 

Klarna Faktura Företag (30 dagar netto) 

För dig som företagskund och ansluten avtalskund/återförsäljare kan vi genom vår samarbetspartner Klarna, erbjuda dig företagsfaktura 30 dagar netto som betalsätt när du handlar hos oss.  

(Klicka på länken ovan för villkor gällande Klarna företagsfaktura). 

Välj enkelt alternativet företagskund och välj detta betalningsalternativ i butikens kassa. Ange din företagsinformation på samma sätta som den finns registrerad hos Bolagsverket. (Tips! Använd alltid samma tecken/bokstäver; versaler, gemener, komma etc. som finns registrerade hos dem) 

Klarna Checkout Företag

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till vår butik. 

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är; faktura (privat eller företag), kontokredit, kortbetalning, direktbetalning via bank och Mobilt BankID. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Klicka här för kompletta villkor gällande Klarna Checkout. 

  

 

Betalningsalternativ Företagskunder

 Danmark/Finland/Frankrike 

  

Payson

Gör enkla och säkra betalningar med Payson med exempelvis ditt VISA-kort, MasterCard eller direktbetalning från din internetbank. 

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se. Payson uppfyller PCI DSS och följer reglerna för som gäller för kortbetalning via internet. Payson innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ. 

Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt betala med Payson. Vi samarbetar med VISA, MasterCard samt alla banker som erbjuder direktbetalningar som exemeplvis; Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. 

Paypal  

Gör enkla och säkra betalningar online med Paypal. Du kan använda ditt betalkort, kreditkort eller betala direkt via ditt Paypalkonto. 

Mer information om Paypal finns på: www.paypal.com. 

Paypal innehar även SSL-certifikat för att garantera säkerheten för dig som kund när du väljer detta betalalternativ. 

  

  

 

Övrigt 

Priser  

Huvudpriser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms (25%) och gäller för Sverige. Vi erbjuder nu även betalningar gjorda i DKK och EUR - inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administativ avgift kan tillkomma. Crystalline Sweden reserverar sig för eventuella fel, exempel prisuppgifter, lagersaldo etc. som kan uppges i butiken. 

  

Person- & Företagsuppgifter/Sekretesspolicy - GDPR

Denna policy beskriver hur Crystalline Sweden (Crystalline Sweden AB, org. nr 559006-3839) hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företags och personuppgifter till oss. Crystalline Sweden är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. 

Vi samlar in information från dig när du beställer produkter eller tjänster via vår onlinebutik, kontaktar oss via kontaktformulär, anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller anmäler medlemsskap. Den insamlade informationen vid beställning av produkter eller tjänster inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, företagets organisationsnummer samt adressuppgifter till företaget. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet. 

Crystalline Sweden följer (GDPR) Dataskyddsförordningen gällande de uppgifter du som kund lämnar hos oss. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så du kan känna dig trygg när du handlar i vår onlinebutik. De personuppgifter du lämnar används endast för att kunna administrera dina inköp, frakter och att uppfylla våra garantiåtaganden och i marknadsföringssyfte. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part. 

Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår onlinebutik (IT-leverantör e-handelsplattform) eller vårt företag (fraktleverantörer) samt officiella samarbetspartners som exempelvis extern betalningsleverantör (Klarna AB/Payson/Paypal), IT system samt affärssystem när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande. Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så. 

Du kan skriva till Crystalline Sweden till vår kundeservicemail: info@crystalline.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.  

Medlem/Premenurant

När du handlar hos Crystalline Sweden kan du välja att gratis och utan förpliktelser bli medlem hos oss. Som medlem och/eller premenurant på vårt nyhetsbrev får du tillgång och info skriftligen (via e-post) om våra senaste VIP-erbjudanden/kampanjer/kommande kristallnyheter.  

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure, vilket innebär att Crystalline Sweden befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. 

SMS-utskick 

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. 

 

 

  

ÅTERFÖRSÄLJARE | AVTALSKUND 

  

Inlogg, leverans, säkerhet & villkor (Exportservice inom Europa)

Är du redan återförsäljare/avtalskund hos Crystalline? 

Vänligen se din information om inlogg, villkor, avtalspriser och leverans som du fått separat på fil. 

  

 

Har du några frågor, vänligen ta kontakt med oss. Vi finns där för att ge dig bra och snabb service!  

(Lämna telefonnummer och meddela om du vill bli uppringd)

 

Återförsäljare | Kundservice: 

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00

  info@crystalline.se

  

Ej ansluten och intresserad att få veta mer om vår kristallkollektion? Välkommen att fylla i dina företags- och kontaktuppgifter i vårt ansökningsformulär så kontaktar vi dig. 

  

Kundservice

KONTAKTA OSS

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor. Vi finns här för att ge dig service!

Maila in din fråga och få snabbt svar. (Lämna telefonnummer och meddela om du vill bli uppringd)

Öppettider kundservicemail: Mån-Fre 09:00-17:00​

info@crystalline.se

 
  

 LEVERANS 2-4 DAGAR 

 FRI FRAKT ÖVER 2000 KR 

 GARANTI 12 MÅNADER

 RETURRÄTT 30 DAGAR